Drift og tiltak i forbindelse med corona-pandemien
Erik Mørch • 13. mars 2020
Vi tar sikte på å beholde full drift.
I Accelerator er det per i dag heldigvis ingen som har fått påvist smitte, vært på reise eller på annen måte er satt, eller har valgt og gå i karantene. Vi følger selvsagt de råd som myndighetene gir, og setter de i rutine. På vår hjemmeside vil vi løpende legge ut aktuelle nyheter.
Vi tar sikte på å beholde full drift av våre tjenester og evnen til å levere, med forbehold om pandemiens effekt på ansatte og leverandører. Vår kapasitet er så langt upåvirket, men situasjoner og begrensninger som vi selv ikke er herre over kan oppstå.
Vår styrke er å være lett tilgjengelig med faste kontaktpersoner og at vi vil holde våre kunder løpende orientert om de ordrer som er gitt eller er i produksjon.
Det ble i går innført dramatiske tiltak fra myndighetenes side for å beskytte oss best mulig mot smitte. På denne bakgrunn er det åpenbart at transport- og logistikkbransjen ikke lenger har mulighet til å fungere helt som normalt. Vi oppfatter dermed at vi er i en force majeure-situasjon.

Nærmere kunder og partnere i hele Europa ( Svenska , English , Deutsch , Italiano ) Kjære kunder og samarbeidspartnere, Med stor glede kunngjør prosjektleder for etableringen i Sverige; Joacim Møller Sunde at Accelerator åpner et nytt kontor i Sverige! Dette er et viktig steg for oss forteller Joacim, det gjør at vi kan tilby enda tettere oppfølging til både eksisterende og nye kunder. Samtidig styrker vi vår posisjon mellom Norge og Sverige – og skaper bedre flyt i logistikken til og fra hele Europa. Hvorfor Sverige? Vi etablerer oss i Gislaved – et logistisk knutepunkt med nærhet til både kunder og samarbeidspartnere. Herfra vil vi håndtere transporter mellom Norge og Sverige, og utvikle skreddersydde løsninger som bygger på vår kjente modell: høy servicegrad, korte beslutningsveier og transparent kommunikasjon. Med et allerede stabilt godsgrunnlag og nye spennende samarbeid i emning, er vi godt posisjonert for å skape verdi for både norske, svenske og europeiske kunder. Hva betyr dette for deg som kunde? Mer lokal tilstedeværelse : Du får et team i Sverige som jobber etter samme filosofi, systemer og kvalitetsstandarder som hos oss i Norge. Effektive løsninger for SE-NO og NO-SE : Hele transportprosessen mellom landene håndteres nå sømløst fra vårt nye kontor. Større fleksibilitet og bærekraft : Med kortere vei til avsendere og mottakere, samt tettere dialog med bileiere, får vi både bedre kontroll og reduserte kostnader – uten å kompromisse på kvalitet. Utvidet nettverk og kapasitet : Vi er i avsluttende forhandlinger med flere sterke partnere i Sverige. Vårt mål er å etablere de beste løsningene for håndtering, lagring og distribusjon – til fordel for deg som kunde. Møt teamet i Sverige: