Målrettet og fleksibel 3PL for din bedrift

Erik Mørch • 29. november 2023

Å håndtere logistikken i dagens komplekse forsyningskjeder kan være en utfordrende oppgave, både innen B2B og B2C markedet. Våre 3PL-løsninger (tredjepartslogistikk) passer for en bred målgruppe bedrifter, og inkluderer skreddersydde løsninger for å møte din bedrifts behov og markedssegment.

Ingen A4-løsning

Enten du er importør med behov for importfrakter, videre distribusjon eller eier en nettbutikk med småvarer, har vi skalerbare løsninger som bidrar til en jevn sesong og optimal operasjonell logistikk. Akkurat nå ser vi for eksempel økt etterspørsel blant aktører som driver med salg av småvarer, men vi har kunder i hele skalaen.


Vårt dedikerte team har bred kompetanse innen 3PL, og tar gjerne over hele eller deler av din vareflyt. Vi håndterer alt fra import- og eksportfrakt, varemottak og lagring til plukking, pakking, distribusjon, og til og med fakturering. Det finnes ingen A4-løsning, og vi jobber derfor med tilpassede løsninger, hva angår både pris og avtale. Fleksibilitet og ærlig rådgivning er viktige stikkord vi jobber etter med hver enkelt kunde.

Grundig kundeanalyse som fundament

For å finne frem til best mulig løsning starter vi alltid med å kartlegge nye kunders behov ut fra dagens situasjon. Sammen med vareeier kan vi analysere hvordan dekningsbidraget deres er, hvordan vi kan effektivisere plukk og finner kostnadseffektive systemløsninger. Vi ser på potensielle fallgruver i henhold til lovpålagte krav, og bistår med å se på handlemønster, analyse av importen opp mot kost/nytte, og bestillingsmønstre hos sluttforbruker.


Å tilpasse rammene for optimalisering og integrere systemer som er gode på integrasjonsløsninger er suksessfaktorer vi jobber etter sammen med våre kunder. Å bidra til vekst og å nå felles mål er noe 3PL-teamet hos oss virkelig brenner for.

Intern kunnskap som gir økt gevinst

Med oss som lager- og logistikkpartner kan du dra nytte av solid erfaring og faste kontaktpersoner med en fullverdig forståelse av logistikkens verdikjede. På 3PL-avdelingen hos oss møter du 12 dedikerte mennesker som gjør alt de kan for å være kundenes forlengede arm. Ekspertisen viser seg spesielt godt rundt bredden blant våre medarbeidere - fra de med lang erfaring til de yngre med sterk digital kompetanse. Vi er også svært stolte over at snart alle på avdelingen har fagbrev innen logistikk, og et engasjement for faget som gir gevinst for våre kunder.

Hvorfor 3PL fra Accelerator?

Fleksible og skreddersydde løsninger

Vi tilpasser våre tjenester for å møte dine unike behov og mål. Enten du trenger en manuell ordrebehandling eller en helintegrert løsning, har vi deg dekket.

Egenutviklede systemer

Våre logistikksystemer er utviklet for å være intuitivt, løsningsorientert og enkle å integrere i din eksisterende infrastruktur. Dette gir fullstendig transparens i logistikkprosessen.

Ekspertise og integritet

Våre medarbeidere er dedikerte og kompetente. Vi har stolthet i å gi ærlig rådgivning og veiledning for å hjelpe deg med å lykkes i din logistikkstrategi.

Tett samarbeid med myndigheter

Vi samarbeider tett med tollvesenet, Debio, og Mattilsynet for å sikre at regelverket overholdes, spesielt når det gjelder økologiske varer og holdbarhet.

Batchnummer-sporing

Vi kan spore varene fra leverandør til sluttforbruker, noe som gir deg bedre kontroll og håndtering av eventuelle problemer som kan oppstå med en bestemt batch. Denne sporbarheten strekker seg til å gjelde de fleste felter registrert på en artikkel, være seg batchnummer, serienummer, produktnummer, utløpsdatoer eller lignende.

Fleksibilitet

Vi tilbyr skreddersydde prisplaner for å passe ditt logistikkbudsjett, og bistår med det din bedrift har behov for, slik at dere kan bruke tiden deres på salg og markedsføring.

Av Erik Mørch 22. april 2025
Vi opplever i dag tirsdag 22. april 2025, at det er e-poster som ikke "kommer gjennom" til oss. Ring oss for å sikre at din e-post er kommet gjennom!
Av Erik Mørch 20. april 2025
Håper alle har hatt en hyggelig påske. Takk for besvarelser, her følger vinnerne av årets PåskeQuiz, og de riktige svarene.
Av Erik Mørch 16. april 2025
Her er premiene som venter på deg: "Ticket to Ride Europe", "KLUSTER – magnetisk kaos!", og "1500 påskequizer" av Eskil Aasmul.
Av Tom Ulrik Torgersbråten 10. april 2025
Påskefjellet kaller – men før vi smører skiene og finner frem kvikklunsj og solbrillene, vil vi sende deg en varm og energisk påskehilsen.
Av Erik Mørch 23. mars 2025
Nærmere kunder og partnere i hele Europa ( Svenska , English , Deutsch , Italiano ) Kjære kunder og samarbeidspartnere, Med stor glede kunngjør prosjektleder for etableringen i Sverige; Joacim Møller Sunde at Accelerator åpner et nytt kontor i Sverige! Dette er et viktig steg for oss forteller Joacim, det gjør at vi kan tilby enda tettere oppfølging til både eksisterende og nye kunder. Samtidig styrker vi vår posisjon mellom Norge og Sverige – og skaper bedre flyt i logistikken til og fra hele Europa. Hvorfor Sverige? Vi etablerer oss i Gislaved – et logistisk knutepunkt med nærhet til både kunder og samarbeidspartnere. Herfra vil vi håndtere transporter mellom Norge og Sverige, og utvikle skreddersydde løsninger som bygger på vår kjente modell: høy servicegrad, korte beslutningsveier og transparent kommunikasjon. Med et allerede stabilt godsgrunnlag og nye spennende samarbeid i emning, er vi godt posisjonert for å skape verdi for både norske, svenske og europeiske kunder. Hva betyr dette for deg som kunde? Mer lokal tilstedeværelse : Du får et team i Sverige som jobber etter samme filosofi, systemer og kvalitetsstandarder som hos oss i Norge. Effektive løsninger for SE-NO og NO-SE : Hele transportprosessen mellom landene håndteres nå sømløst fra vårt nye kontor. Større fleksibilitet og bærekraft : Med kortere vei til avsendere og mottakere, samt tettere dialog med bileiere, får vi både bedre kontroll og reduserte kostnader – uten å kompromisse på kvalitet. Utvidet nettverk og kapasitet : Vi er i avsluttende forhandlinger med flere sterke partnere i Sverige. Vårt mål er å etablere de beste løsningene for håndtering, lagring og distribusjon – til fordel for deg som kunde. Møt teamet i Sverige:
Av Erik Mørch 10. mars 2025
I februar 2025 hadde vi i Accelerator AS besøk av Arbeidstilsynet for en gjennomgang av hvordan vi ivaretar vår informasjons- og påseplikt i henhold til gjeldende regelverk. 
Av Erik Mørch 4. mars 2025
Regjeringen publiserte 4. mars 2025 en pressemelding der de kunngjorde at norske byer skal få muligheten til å innføre nullutslippssoner.
Av Martine Møller 21. januar 2025
Vi kan med glede informere om at vi etter gårsdagens hackerangrep har kommet trygt ut av situasjonen, takket være nylig anskaffede og installerte sikkerhetsmoduler.
Av Erik Mørch 20. januar 2025
Sanksjoner mot den russisk tankflåten har ført til redusert kapasitet og økt press på prisene globalt.
Av Erik Mørch 6. januar 2025
Svært vanskelige kjøreforhold i Sør-Norge
Flere innlegg