Målrettet og fleksibel 3PL for din bedrift

Erik Mørch • 29. november 2023

Å håndtere logistikken i dagens komplekse forsyningskjeder kan være en utfordrende oppgave, både innen B2B og B2C markedet. Våre 3PL-løsninger (tredjepartslogistikk) passer for en bred målgruppe bedrifter, og inkluderer skreddersydde løsninger for å møte din bedrifts behov og markedssegment.

Ingen A4-løsning

Enten du er importør med behov for importfrakter, videre distribusjon eller eier en nettbutikk med småvarer, har vi skalerbare løsninger som bidrar til en jevn sesong og optimal operasjonell logistikk. Akkurat nå ser vi for eksempel økt etterspørsel blant aktører som driver med salg av småvarer, men vi har kunder i hele skalaen.


Vårt dedikerte team har bred kompetanse innen 3PL, og tar gjerne over hele eller deler av din vareflyt. Vi håndterer alt fra import- og eksportfrakt, varemottak og lagring til plukking, pakking, distribusjon, og til og med fakturering. Det finnes ingen A4-løsning, og vi jobber derfor med tilpassede løsninger, hva angår både pris og avtale. Fleksibilitet og ærlig rådgivning er viktige stikkord vi jobber etter med hver enkelt kunde.

Grundig kundeanalyse som fundament

For å finne frem til best mulig løsning starter vi alltid med å kartlegge nye kunders behov ut fra dagens situasjon. Sammen med vareeier kan vi analysere hvordan dekningsbidraget deres er, hvordan vi kan effektivisere plukk og finner kostnadseffektive systemløsninger. Vi ser på potensielle fallgruver i henhold til lovpålagte krav, og bistår med å se på handlemønster, analyse av importen opp mot kost/nytte, og bestillingsmønstre hos sluttforbruker.


Å tilpasse rammene for optimalisering og integrere systemer som er gode på integrasjonsløsninger er suksessfaktorer vi jobber etter sammen med våre kunder. Å bidra til vekst og å nå felles mål er noe 3PL-teamet hos oss virkelig brenner for.

Intern kunnskap som gir økt gevinst

Med oss som lager- og logistikkpartner kan du dra nytte av solid erfaring og faste kontaktpersoner med en fullverdig forståelse av logistikkens verdikjede. På 3PL-avdelingen hos oss møter du 12 dedikerte mennesker som gjør alt de kan for å være kundenes forlengede arm. Ekspertisen viser seg spesielt godt rundt bredden blant våre medarbeidere - fra de med lang erfaring til de yngre med sterk digital kompetanse. Vi er også svært stolte over at snart alle på avdelingen har fagbrev innen logistikk, og et engasjement for faget som gir gevinst for våre kunder.

Hvorfor 3PL fra Accelerator?

Fleksible og skreddersydde løsninger

Vi tilpasser våre tjenester for å møte dine unike behov og mål. Enten du trenger en manuell ordrebehandling eller en helintegrert løsning, har vi deg dekket.

Egenutviklede systemer

Våre logistikksystemer er utviklet for å være intuitivt, løsningsorientert og enkle å integrere i din eksisterende infrastruktur. Dette gir fullstendig transparens i logistikkprosessen.

Ekspertise og integritet

Våre medarbeidere er dedikerte og kompetente. Vi har stolthet i å gi ærlig rådgivning og veiledning for å hjelpe deg med å lykkes i din logistikkstrategi.

Tett samarbeid med myndigheter

Vi samarbeider tett med tollvesenet, Debio, og Mattilsynet for å sikre at regelverket overholdes, spesielt når det gjelder økologiske varer og holdbarhet.

Batchnummer-sporing

Vi kan spore varene fra leverandør til sluttforbruker, noe som gir deg bedre kontroll og håndtering av eventuelle problemer som kan oppstå med en bestemt batch. Denne sporbarheten strekker seg til å gjelde de fleste felter registrert på en artikkel, være seg batchnummer, serienummer, produktnummer, utløpsdatoer eller lignende.

Fleksibilitet

Vi tilbyr skreddersydde prisplaner for å passe ditt logistikkbudsjett, og bistår med det din bedrift har behov for, slik at dere kan bruke tiden deres på salg og markedsføring.

Av Martine Møller 8. desember 2025
I forbindelse med helligdager og begrenset aktivitet hos flere av våre kunder og samarbeidspartnere i romjulen, vil våre åpningstider være som følger:
Av Erik Mørch 4. november 2025
Accelerator har et unikt utgangspunkt med sterke verdier, kompetente ansatte og en kultur som setter mennesker og relasjoner først.
Vi er glade for å kunngjøre at Lars Hjelseth har tiltrådt som ny daglig leder i Accelerator AS.
Av Ketil Møller 3. november 2025
Vi er glade for å kunngjøre at Lars Hjelset har tiltrådt som ny daglig leder i Accelerator AS.
Av Erik Mørch 19. september 2025
DIGITOLL – Hva betyr det for deg som kunde hos Accelerator?
Av Erik Mørch 7. september 2025
Når kvalitet er viktigere enn volum, velger man en partner som leverer mer enn bare transport.
Av Erik Mørch 7. september 2025
Nordisk Speditørforbunds generelle vilkår ( NSAB2015 ) har vært bransjens viktigste kontraktsgrunnlag siden 1919. Disse vilkårene regulerer forholdet mellom speditør og oppdragsgiver, og gir klare spilleregler for begge parter. Dokumentet har blitt revidert flere ganger – sist i 2015 – for å tilpasses endringer i transport- og logistikkbransjen. For transportkjøpere betyr NSAB trygghet, forutsigbarhet og rettssikkerhet – enten det gjelder internasjonale transporter eller oppdrag innenlands i Norge. For speditører gir det tydelige rammer for ansvar og forpliktelser. Slik unngår man tidkrevende individuelle forhandlinger i en bransje med komplekse verdikjeder og høyt tempo. Ny revisjon på vei Arbeidet med en ny versjon av NSAB er nå i gang som et nordisk samarbeid mellom speditører og transportkjøpere i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Behovet for oppdatering er drevet av store endringer siden 2015, blant annet innen klima- og bærekraftskrav, strengere sanksjonsregler, digitalisering og cybersikkerhet. Målet er at den nye NSAB-avtalen skal være klar i 2027. Inntil da gjelder NSAB 2015 som kontraktsgrunnlag for alle oppdrag vi i Accelerator AS utfører, med de rettigheter og plikter det innebærer.
Av Erik Mørch 7. september 2025
Logistikk satt i system – kort fortalt
Av Erik Mørch 20. mai 2025
Det er varslet omfattende arbeidskonflikter i svenske havner, som kan påvirke godstrafikken til og fra Skandinavia i ukene fremover.To fagforeninger har annonsert tiltak som inkluderer streik, blokader og begrensninger på overtid og nyansettelser. Text in English here
Av Erik Mørch 20. mai 2025
Logistikkbransjen er selve blodomløpet i samfunnet. Det vi gjør hver dag – planlegger, frakter, samhandler og leverer – er det som får butikkhyllene til å være fulle, industrien til å gå rundt og folk til å få det de trenger, når de trenger det.
Av Tom Ulrik Torgersbråten 12. mai 2025
Sverige har fått sitt eget Accelerator-kontor – og det tok ikke lang tid før både kunder og kollegaer begynte å merke det. Klicka här för att läsa artikeln på svenska