Planlegg siste transport før jul og nyttår

Martine Dørmænen • 8. desember 2020

Planlegg dine Importer før jul og nyttår

Her følger oversikt over siste avganger fra de ulike landene før jul:

IT - Siste regulære avgang 11/12 - første regulære avgang 08/01

FI - Siste regulære avgang før jul 18/12, opphenting partigods før 17/12. Har i tillegg avgang 22-23/12 med levering Skjetten 29/12, samt avgang 30-31/12 med levering Skjetten 05/01. Normale avganger fra uke 01 med unntak av en stengt dag i Finland  den onsdagen.

DE - Uke 50 vil gå som normalt, men dersom dere har planlagte lastinger i uke 51 kan dette løses da våre biler reiser hjem mandag/tirsdag uke 52, men her behøver vi bookingen tidlig uke 50. Normal trafikk fra slutten av uke 01, begynnelsen av uke 02.

PL - Siste normale transport fra PL går 15/12, det begynner å fylles opp så her gjelder det å være ute i god tid. Normal trafikk igjen fra tirsdag 05/01.

ES - Siste avgang er uke 50, noe kan fås til løpet av julen men det er svært begrenset kapasitet. Normal trafikk igjen fra slutten av uke 01, begynnelsen av uke 02.

UK -Siste avgang 18/12 for levering Skjetten før jul, normal avgang i slutten av uke 1, her vil det være stor pågang så vær tidlig ute med bookinger.  

BE/NL - Siste avgang for levering før jul 15/12, det vil kunne hentes noe 21-22/12 men der er det redusert kapasitet og egne priser, vær ute i god tid. Normale avganger i uke 01.

DK - Siste avgang fra postnummer DK8000-9999 den 11/12, første avgang etter nyttår 08/01. 
DK - Siste avgang fra postnummer DK5000-7999 den 18/12, første avgang etter nyttår 05/01.
DK - Siste avgang fra postnummer DK2050-4999 den 21/12, første avgang etter nyttår 04/01.
DK - Siste avgang fra postnummer DK0001-2049 den 22/12, første avgang etter nyttår 04/01.

SE - Siste avgang fra postnummer SE00000-70000 den 21/12, resten på forespørsel, første avgang etter nyttår 04/01. Det er som regel stor pågang på de første avgangene etter nyttår, og det er derfor lurt og være i forkant med bookinger.

Vedrørende eksport fra Norge går siste avganger uke 50, bookinger må legges inn i god tid

Kontakt oss gjerne for mer informasjon eller spørsmål rundt bookinger

Mvh Accelerator AS
Av Erik Mørch 7. september 2025
Når kvalitet er viktigere enn volum, velger man en partner som leverer mer enn bare transport.
Av Erik Mørch 7. september 2025
Nordisk Speditørforbunds generelle vilkår ( NSAB2015 ) har vært bransjens viktigste kontraktsgrunnlag siden 1919. Disse vilkårene regulerer forholdet mellom speditør og oppdragsgiver, og gir klare spilleregler for begge parter. Dokumentet har blitt revidert flere ganger – sist i 2015 – for å tilpasses endringer i transport- og logistikkbransjen. For transportkjøpere betyr NSAB trygghet, forutsigbarhet og rettssikkerhet – enten det gjelder internasjonale transporter eller oppdrag innenlands i Norge. For speditører gir det tydelige rammer for ansvar og forpliktelser. Slik unngår man tidkrevende individuelle forhandlinger i en bransje med komplekse verdikjeder og høyt tempo. Ny revisjon på vei Arbeidet med en ny versjon av NSAB er nå i gang som et nordisk samarbeid mellom speditører og transportkjøpere i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Behovet for oppdatering er drevet av store endringer siden 2015, blant annet innen klima- og bærekraftskrav, strengere sanksjonsregler, digitalisering og cybersikkerhet. Målet er at den nye NSAB-avtalen skal være klar i 2027. Inntil da gjelder NSAB 2015 som kontraktsgrunnlag for alle oppdrag vi i Accelerator AS utfører, med de rettigheter og plikter det innebærer.
Av Erik Mørch 7. september 2025
Logistikk satt i system – kort fortalt
Av Erik Mørch 20. mai 2025
Det er varslet omfattende arbeidskonflikter i svenske havner, som kan påvirke godstrafikken til og fra Skandinavia i ukene fremover.To fagforeninger har annonsert tiltak som inkluderer streik, blokader og begrensninger på overtid og nyansettelser. Text in English here
Av Erik Mørch 20. mai 2025
Logistikkbransjen er selve blodomløpet i samfunnet. Det vi gjør hver dag – planlegger, frakter, samhandler og leverer – er det som får butikkhyllene til å være fulle, industrien til å gå rundt og folk til å få det de trenger, når de trenger det.
Av Tom Ulrik Torgersbråten 12. mai 2025
Sverige har fått sitt eget Accelerator-kontor – og det tok ikke lang tid før både kunder og kollegaer begynte å merke det. Klicka här för att läsa artikeln på svenska
Av Erik Mørch 20. april 2025
Håper alle har hatt en hyggelig påske. Takk for besvarelser, her følger vinnerne av årets PåskeQuiz, og de riktige svarene.
Av Erik Mørch 16. april 2025
Her er premiene som venter på deg: "Ticket to Ride Europe", "KLUSTER – magnetisk kaos!", og "1500 påskequizer" av Eskil Aasmul.
Av Tom Ulrik Torgersbråten 10. april 2025
Påskefjellet kaller – men før vi smører skiene og finner frem kvikklunsj og solbrillene, vil vi sende deg en varm og energisk påskehilsen.
Av Erik Mørch 23. mars 2025
Nærmere kunder og partnere i hele Europa ( Svenska , English , Deutsch , Italiano ) Kjære kunder og samarbeidspartnere, Med stor glede kunngjør prosjektleder for etableringen i Sverige; Joacim Møller Sunde at Accelerator åpner et nytt kontor i Sverige! Dette er et viktig steg for oss forteller Joacim, det gjør at vi kan tilby enda tettere oppfølging til både eksisterende og nye kunder. Samtidig styrker vi vår posisjon mellom Norge og Sverige – og skaper bedre flyt i logistikken til og fra hele Europa. Hvorfor Sverige? Vi etablerer oss i Gislaved – et logistisk knutepunkt med nærhet til både kunder og samarbeidspartnere. Herfra vil vi håndtere transporter mellom Norge og Sverige, og utvikle skreddersydde løsninger som bygger på vår kjente modell: høy servicegrad, korte beslutningsveier og transparent kommunikasjon. Med et allerede stabilt godsgrunnlag og nye spennende samarbeid i emning, er vi godt posisjonert for å skape verdi for både norske, svenske og europeiske kunder. Hva betyr dette for deg som kunde? Mer lokal tilstedeværelse : Du får et team i Sverige som jobber etter samme filosofi, systemer og kvalitetsstandarder som hos oss i Norge. Effektive løsninger for SE-NO og NO-SE : Hele transportprosessen mellom landene håndteres nå sømløst fra vårt nye kontor. Større fleksibilitet og bærekraft : Med kortere vei til avsendere og mottakere, samt tettere dialog med bileiere, får vi både bedre kontroll og reduserte kostnader – uten å kompromisse på kvalitet. Utvidet nettverk og kapasitet : Vi er i avsluttende forhandlinger med flere sterke partnere i Sverige. Vårt mål er å etablere de beste løsningene for håndtering, lagring og distribusjon – til fordel for deg som kunde. Møt teamet i Sverige: