COVID-19 tillegget avvikles fra 11. mai 2020
Erik Mørch • 8. mai 2020
Vi legger til rette for større "fart"

Fredag den 13. mars 2020
er en dag vi ikke vil glemme, hele Norge «stengte ned», og alt ble snudd på hodet. Ikke minst for oss i logistikknæringen, en rekke hindringer og voldsom risiko kom over natten.
På tross av utfordringene jobbet vi dag og natt for å beholde full drift
slik at leveransene til våre kunder skulle bli minst mulig påvirket. Samtidig har vi jobbet med en rekke tiltak for å trygge økonomien slik at vi også kan levere tjenester inn i fremtiden. I den anledning måtte vi den 27 mars 2020 innføre COVID-19 tillegget.
På tross av at logistikkprosessene fremdeles har vesentlige utfordringer som medfører merkostnader for oss, har vi valgt å avvikle COVID-19 tillegget
på alle oppdrag fra og med mandag 11. mai 2020.
Logistikknæringen er preget av stor konkurranse og minimale marginer. Accelerator AS er en liten og lett organisasjon med kontinuerlig fokus på å effektivisere våre prosesser, og vi velger underleverandører med samme filosofi. Forventningen er at vi skal kunne drive økonomisk ansvarlig også uten COVID-19 tillegget.
Vi takker alle våre kunder for den støtten vi har fått så langt i corona-krisen, og ber dere alle ta aktuelle forholdsregler for å holde dere friske slik at «butikken deres» hurtigst mulig kan få samme fart som før.
Lykke til!

Nærmere kunder og partnere i hele Europa ( Svenska , English , Deutsch , Italiano ) Kjære kunder og samarbeidspartnere, Med stor glede kunngjør prosjektleder for etableringen i Sverige; Joacim Møller Sunde at Accelerator åpner et nytt kontor i Sverige! Dette er et viktig steg for oss forteller Joacim, det gjør at vi kan tilby enda tettere oppfølging til både eksisterende og nye kunder. Samtidig styrker vi vår posisjon mellom Norge og Sverige – og skaper bedre flyt i logistikken til og fra hele Europa. Hvorfor Sverige? Vi etablerer oss i Gislaved – et logistisk knutepunkt med nærhet til både kunder og samarbeidspartnere. Herfra vil vi håndtere transporter mellom Norge og Sverige, og utvikle skreddersydde løsninger som bygger på vår kjente modell: høy servicegrad, korte beslutningsveier og transparent kommunikasjon. Med et allerede stabilt godsgrunnlag og nye spennende samarbeid i emning, er vi godt posisjonert for å skape verdi for både norske, svenske og europeiske kunder. Hva betyr dette for deg som kunde? Mer lokal tilstedeværelse : Du får et team i Sverige som jobber etter samme filosofi, systemer og kvalitetsstandarder som hos oss i Norge. Effektive løsninger for SE-NO og NO-SE : Hele transportprosessen mellom landene håndteres nå sømløst fra vårt nye kontor. Større fleksibilitet og bærekraft : Med kortere vei til avsendere og mottakere, samt tettere dialog med bileiere, får vi både bedre kontroll og reduserte kostnader – uten å kompromisse på kvalitet. Utvidet nettverk og kapasitet : Vi er i avsluttende forhandlinger med flere sterke partnere i Sverige. Vårt mål er å etablere de beste løsningene for håndtering, lagring og distribusjon – til fordel for deg som kunde. Møt teamet i Sverige: