Gründerne intervjuet i Logistikk Inside
Erik Mørch • 22. juni 2022
Spennende artikkel om Accelerator i Logistikk Inside

Redaktør; Per Dagfinn Wolden i Logistikk Inside publiserte den 21. juni 2022 en spennende og solid artikkel om historien og strategien til Accelerator.
Artikkelen har en betalingsbegrensning (+ artikkel). For logistikkinteresserte er de løpende nyhetene i Logistikk Inside helt nødvendig og følge med på for å være faglig og markedsmessig oppdatert.
Vi har derfor klippet ut noen avsnitt fra artikkelen:
- "I disse dager kan gründerne og hovedeierne, Linda Skarphol og Ketil Møller, feire logistikkbedriftens 20 år sammen, og som en ledende transport- og logistikkpartner på Romerike."
- Vi kan ikke tenke oss en hverdag uten å gå på jobb. Accelerator er vårt livsverk. Nå ser vi fremover, og selv om vi nå er i 50-årene har vi ingen planer om verken å selge oss ut eller å trappe ned på arbeidet."
- "Vi skal fortsatt utvikle oss, og vi ser at vi kan vokse ytterligere på Skjetten. Men vi leter etter muligheter til å utvide lagerkapasiteten. Vi er superstolte over det vi har oppnådd så langt og ville ikke gjort noe annerledes om vi hadde fått sjansen i dag, forteller Skarphol, og hun fortsetter:
- - Accelerator vinner nye kundeavtaler på grunn av deres unike «nærhet» og oppfølging av hvert eneste oppdrag, uavhengig om oppdraget er en sending fra Italia, til Tromsø eller et lageroppdrag med medisinsk utstyr."
- "For oss er det viktig å være en personlig samarbeidspartner for våre kunder. Derfor står vi på nær sagt døgnet rundt. Det hender vi reiser på jobb i helgen, hvis det er påkrevd for en av våre kunder. Service, nærhet og kvalitet er viktig for Accelerator, sier Skarphol."

Nærmere kunder og partnere i hele Europa ( Svenska , English , Deutsch , Italiano ) Kjære kunder og samarbeidspartnere, Med stor glede kunngjør prosjektleder for etableringen i Sverige; Joacim Møller Sunde at Accelerator åpner et nytt kontor i Sverige! Dette er et viktig steg for oss forteller Joacim, det gjør at vi kan tilby enda tettere oppfølging til både eksisterende og nye kunder. Samtidig styrker vi vår posisjon mellom Norge og Sverige – og skaper bedre flyt i logistikken til og fra hele Europa. Hvorfor Sverige? Vi etablerer oss i Gislaved – et logistisk knutepunkt med nærhet til både kunder og samarbeidspartnere. Herfra vil vi håndtere transporter mellom Norge og Sverige, og utvikle skreddersydde løsninger som bygger på vår kjente modell: høy servicegrad, korte beslutningsveier og transparent kommunikasjon. Med et allerede stabilt godsgrunnlag og nye spennende samarbeid i emning, er vi godt posisjonert for å skape verdi for både norske, svenske og europeiske kunder. Hva betyr dette for deg som kunde? Mer lokal tilstedeværelse : Du får et team i Sverige som jobber etter samme filosofi, systemer og kvalitetsstandarder som hos oss i Norge. Effektive løsninger for SE-NO og NO-SE : Hele transportprosessen mellom landene håndteres nå sømløst fra vårt nye kontor. Større fleksibilitet og bærekraft : Med kortere vei til avsendere og mottakere, samt tettere dialog med bileiere, får vi både bedre kontroll og reduserte kostnader – uten å kompromisse på kvalitet. Utvidet nettverk og kapasitet : Vi er i avsluttende forhandlinger med flere sterke partnere i Sverige. Vårt mål er å etablere de beste løsningene for håndtering, lagring og distribusjon – til fordel for deg som kunde. Møt teamet i Sverige: