Martine Møller i ny rolle hos Accelerator AS

Erik Mørch • 7. februar 2024

Accelerator har utnevnt Martine Møller til Fagsjef for Logistikk & Merkantil Utvikling.
Hennes lidenskap for utvikling av logistikken er nøkkelen til suksess.

De mest spennende historiene begynner med nysgjerrighet og dedikasjon. Martine Møller, nå Fagsjef for Logistikk & Merkantil Utvikling hos Accelerator AS, er en av disse historiene som viser at innsats og lidenskap kan føre til imponerende resultater.


Martine startet i Accelerator som leder av 3PL avdelingen og gikk raskt til å bli en viktig brikke i selskapets digitale logistikkutvikling. Med en bakgrunn i business og økonomi, utviklet Martine en tidlig interesse for logistikk, noe som førte til ytterligere tre år med utdannelse, inkludert læretid hos PostNord. Vi kan ikke unngå å nevne at Martine sin unike tilnærming til fagprøven vekket oppmerksomhet og resulterte i tildeling av fagprøvemedaljen av selveste ordfører Fabian Stang.


I løpet av sin tid i PostNord, utmerket hun seg ved å ta på seg flere ansvarsfulle roller, inkludert eksportterminal, DPD-eksport og fortolling, samt tiden som logistikkoordinator innen e-handelssegmentet. Dette har gitt henne verdifull erfaring for Accelerator.


Det var da Ketil Møller i Accelerator kontaktet henne at Martine tok et stort steg. Etter å ha hørt om selskapets visjoner og planer, innså hun at hun ville være en perfekt match. Hun begynte i Accelerator i mai 2014 og har vært en avgjørende del av selskapets utvikling.


Martine trives i selskapets kultur som belønner ideer og engasjement. Hun er opptatt av å bidra til selskapets suksess og har en lidenskap for å forbedre ting, enten det er i merkantil utvikling, logistikk eller systemer.

I hennes nye rolle som Fagsjef for Logistikk & Merkantil Utvikling, har Martine en enda større mulighet til å påvirke og forbedre selskapet og dets tjenester. Hun tror på betydningen av dyktige medarbeidere og gode systemer, og dette er sentralt i hennes arbeid hos Accelerator.


For et knapt år siden implementerte Accelerator nytt ERP system, nå er valget gjort for å bytte ut TMS (Transport Management System). Martine er selvsagt ansvarlig for utvikling og implementering av nytt TMS i Accelerator. Seniorkonsulent Hanna Verås i Maritech uttaler uttaler at Accelerator er en fremoverlent kunde med stor bredde i den operasjonelle virksomheten sin. Dette gjør at de kan utfordre og pushe Maritech og deres løsninger i en god retning. Martine brenner virkelig for god logistikk og har mange ideer og innspill til forbedringer og funksjonalitet.


Martines engasjement strekker seg utover det profesjonelle. Hjemme er hun en dedikert familieperson og entusiastisk kokk, ivrig etter å skape minner rundt middagsbordet. Hennes lidenskap for prosjekter vises også i hennes innsats i det lokale koret, The Sparkling Sisters, og hennes nylige kjøp av en bondegård!


Martines reise fra nysgjerrig 3PL-leder til en nøkkelrolle i Accelerator AS viser at lidenskap og dedikasjon kan føre til suksess. Hun er klar for å fortsette å gjøre hverdagen bedre for både kunder og kollegaer, og vi ser frem til å følge henne i hennes nye rolle.

Av Martine Møller 8. desember 2025
I forbindelse med helligdager og begrenset aktivitet hos flere av våre kunder og samarbeidspartnere i romjulen, vil våre åpningstider være som følger:
Av Erik Mørch 4. november 2025
Accelerator har et unikt utgangspunkt med sterke verdier, kompetente ansatte og en kultur som setter mennesker og relasjoner først.
Vi er glade for å kunngjøre at Lars Hjelseth har tiltrådt som ny daglig leder i Accelerator AS.
Av Ketil Møller 3. november 2025
Vi er glade for å kunngjøre at Lars Hjelset har tiltrådt som ny daglig leder i Accelerator AS.
Av Erik Mørch 19. september 2025
DIGITOLL – Hva betyr det for deg som kunde hos Accelerator?
Av Erik Mørch 7. september 2025
Når kvalitet er viktigere enn volum, velger man en partner som leverer mer enn bare transport.
Av Erik Mørch 7. september 2025
Nordisk Speditørforbunds generelle vilkår ( NSAB2015 ) har vært bransjens viktigste kontraktsgrunnlag siden 1919. Disse vilkårene regulerer forholdet mellom speditør og oppdragsgiver, og gir klare spilleregler for begge parter. Dokumentet har blitt revidert flere ganger – sist i 2015 – for å tilpasses endringer i transport- og logistikkbransjen. For transportkjøpere betyr NSAB trygghet, forutsigbarhet og rettssikkerhet – enten det gjelder internasjonale transporter eller oppdrag innenlands i Norge. For speditører gir det tydelige rammer for ansvar og forpliktelser. Slik unngår man tidkrevende individuelle forhandlinger i en bransje med komplekse verdikjeder og høyt tempo. Ny revisjon på vei Arbeidet med en ny versjon av NSAB er nå i gang som et nordisk samarbeid mellom speditører og transportkjøpere i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Behovet for oppdatering er drevet av store endringer siden 2015, blant annet innen klima- og bærekraftskrav, strengere sanksjonsregler, digitalisering og cybersikkerhet. Målet er at den nye NSAB-avtalen skal være klar i 2027. Inntil da gjelder NSAB 2015 som kontraktsgrunnlag for alle oppdrag vi i Accelerator AS utfører, med de rettigheter og plikter det innebærer.
Av Erik Mørch 7. september 2025
Logistikk satt i system – kort fortalt
Av Erik Mørch 20. mai 2025
Det er varslet omfattende arbeidskonflikter i svenske havner, som kan påvirke godstrafikken til og fra Skandinavia i ukene fremover.To fagforeninger har annonsert tiltak som inkluderer streik, blokader og begrensninger på overtid og nyansettelser. Text in English here
Av Erik Mørch 20. mai 2025
Logistikkbransjen er selve blodomløpet i samfunnet. Det vi gjør hver dag – planlegger, frakter, samhandler og leverer – er det som får butikkhyllene til å være fulle, industrien til å gå rundt og folk til å få det de trenger, når de trenger det.
Av Tom Ulrik Torgersbråten 12. mai 2025
Sverige har fått sitt eget Accelerator-kontor – og det tok ikke lang tid før både kunder og kollegaer begynte å merke det. Klicka här för att läsa artikeln på svenska