Vedvarende mangel på transportkapasitet i hele Europa inkludert Norge grunnet sviktende rekruttering av sjåfører. Konkurranse om kapasiteten presser prisene opp.
International Road Transport Union (IRU) har nylig publisert at sjåførmangelen tiltar voldsomt etter lavere aktivitet under pandemien. Hele 17% av utlyste sjåførstillinger står ubesatt, og denne utviklingen vil fortsette.
Den gjennomsnittlige sjåføralder er 50 år, og kun 2% er kvinner. IRU har igangsatt flere tiltak for å øke rekrutteringen generelt og spesielt blant kvinner. IRU skriver også at de har stilt krav til myndigheter i flere land om å senke den lovlige aldersgrense fra 21 år, det med grunnlag i den høye ungdomsledighet.
For at vi skal kunne levere i henhold til våre kunders krav utvider vi bredden av leverandører og konkurrerer om den ledige kapasiteten, det medfører at våre kostnader øker. Av den årsak har vi måttet innføre kapasitetstillegg
for å kunne dekke noe av våre ekstrakostnader
Trafikken stoppet i Sarpsborg og ekstremvær i Nordland. Accelerator AS er et mellomstort og privateid norsk spedisjons- og logistikkselskap med høy kompetanse.
Været i dag har skapt forsinkelser som vil påvirke fremføring ut uken. Accelerator AS er et mellomstort og privateid norsk spedisjons- og logistikkselskap med høy kompetanse.
Christoffer Wangen, 10 år i Accelerator - Og hele livet i LSK! Accelerator AS er et mellomstort og privateid norsk spedisjons- og logistikkselskap med høy kompetanse.
Med et smil tar Accelerator logistikk til et nytt nivå i 2024! Accelerator AS er et mellomstort og privateid norsk spedisjons- og logistikkselskap med høy kompetanse.
Kristoffer Sandaker har startet i Accelerator, les mer om hans kallenavn. Accelerator AS er et mellomstort og privateid norsk spedisjons- og logistikkselskap med høy kompetanse.